Waarom buitenreclame aanstekelijk werkt
In dit artikel leggen wij je uit waarom buitenreclame zo aanstekelijk werkt, wat de voordelen ervan zijn en wat eventuele tips die jij kunt meenemen naar jouw volgende campagne.
Table of Contents
Buitenreclame werkt aanstekelijk
De reden waarom buitenreclame zo aanstekelijk werkt komt vanwege de duidelijke verschijningen die geprepareerd staan op prominente locaties. Buitenreclame wordt ook meestal gezien als A reclame vanwege de grote merken die altijd hiervan groots gebruik maken. Doordat het zo aanstekelijk werkt, kun je hiervoor perfect jouw merk, product of dienst mee promoten.
Het is enorm flexibel en je hebt de keus uit diverse locaties om jouw beeld naar buiten toe te brengen. Het maakt daarnaast ook erg aantrekkelijk doordat de meeste buitenreclame verlicht is, waardoor de boodschap ook in de avond goed te zien is en waardoor je ook je sales kan blijven halen ondanks dat het donker is.
Zo kun je uiteindelijk jouw buitenreclame overal in het land inzetten. Buitenreclame is vooral ontzettend in trek bij de wat grote gebieden zoals Amsterdam, Utrecht of Den Haag.
”Groots naar buiten stralen verdeeld in eigen gekozen gebieden’
Mogelijkheden tot buitenreclame
Er zijn een tal van mogelijkheden als het gaat om buitenreclame. Adverteerweb biedt buitenreclame aan op basis van 4 verschillende mogelijkheden die eigenlijk vrijwel behoren tot de beste mogelijkheden met de hoogste ROI waardes. Zo is er de mogelijkheid om bushokjes reclame toe te gaan passen voor jouw campagne. Daarnaast bieden wij A0 frameborden aan.
Sandwichborden oftewel 2-kantsborden die geprepareerd staan langs de autowegen. Verder bieden we ook billboards aan. Groot- tot klein formaten die zowel langs alle snelwegen staan, als in de binnengebieden langs de wegen. Het is mogelijk om meerdere buitenreclames in te zetten voor jouw campagne. Door gezamenlijk te werk te gaan, geeft het jouw campagne een extra boost.
Je kunt er uiteraard voor kiezen om jouw campagne verspreid over een aantal maanden te plaatsen op basis van verschillende vormen van buitenreclame. Wat wij meestal aanraden is om een bepaalde periode te kiezen die aansluit op bijvoorbeeld een feestmaand, en dan volledig te gaan knallen. Zo bereik je in een relatief korte periode een belangrijke doelgroep die je vervolgens 4 weken lang laat zien met jouw reclamecampagne. Deze manier werkt ook vele malen doeltreffender.

Wij houden van praktische tips 😏
Onze checklist ‘De omzetbrochure voor al jouw vragen’ staat vol met zulke makkelijk toepasbare tips.
Een leuke startersgids en een handige checklist voor als je al bezig bent of nog moet beginnen.
"(Vereist)" geeft vereiste velden aan

De kosten voor buitenreclame
De kosten kunnen enorm verschillen. Simpel gezegd; hoe meer budget, des te meer je kunt uitgeven aan jouw buitenreclamecampagne. Je kunt al klaar zijn met €500. De vraag is natuurlijk of dat voldoende is om jouw doel te behalen. De kunst met marketing is altijd dat je minimaal het dubbele eruit haalt, al dan niet de kosten die je er hebt ingestoken.
Daarnaast maak je natuurlijk ook gewoon je zichtbaarheid kenbaar, waardoor mensen het vervolgens zien en over je product of dienst zullen gaan praten. Uiteindelijk komt het erop neer hoe vaker je in het straatbeeld verschijnt, hoe meer je opvalt en hoe meer mensen over je gaan praten. Dat noemen ze ook wel de kracht van herhaling.
Het klaarzetten van een campagne
Om een campagne van top tot teen bij Adverteerweb klaar te zetten, moet je denken voor een buitenreclamecampagne aan zo’n kleine 3 weken doorlooptijd. In de tijd wordt alles klaargemaakt voor het productieproces tot aan de levering/plaatsing in de desbetreffende gebieden. Voor digitale campagnes, oftewel DOOH (digital out of home) kunnen we sneller te werk gaan, omdat het allemaal gedigitaliseerd is en niets afgedrukt hoeft te worden.
Je kunt via deze link naar de bestelpagina gaan om vervolgens jouw buitenreclamecampagne in 5 stappen te regelen. Nadat deze 5 stappen ingevuld zijn, kun je er vanuit gaan dat alles in kan en kruiken is geregeld, zodat je alleen nog maar achterover hoeft te leunen.

Voordeel van samenwerken met Adverteerweb
Het grote voordeel ten opzichte van andere bureaus is dat Adverteerweb jouw hele stappenplan volledig geautomatiseerd heeft. Dit wilt zeggen dat er van buitenaf niets geregeld hoeft te worden en dat je zelf dus de complete uitvoering kunt uitvoeren. Dit scheelt enorm veel tijd en dus ook geld. De snelheid waarmee jij je campagne mee opstelt is enorm en wordt ook nog eens snel uitgevoerd.
Doordat alles aan de voorkant geautomatiseerd is, hebben wij als partij alle tijd voor de klant, waardoor wij weer goede service kunnen verlenen aan jou als klant. Het bijkomend voordeel is dat je meteen inzage hebt in de tarieven, zodat je meteen kunt schakelen naar meer of minder.